• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
شنبه 6 مهر 1398
کد مطلب : 81143
+
-

ثبت 28 هزار فرصت شغلی برای خراسان  رضوی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی گفت: از مجموع تعهد استان برای ایجاد ۷۶ هزار فرصت شغلی، تاکنون حدود ۲۸ هزار شغل ایجاد و در سامانه رصد اشتغال کشور ثبت شده است. به گزارش ایرنا «علی رسولیان» افزود: امسال از محل اجرای طرح کارورزی ۲۸۵ نفر و از محل اجرای طرح مهارت‌آموزی ۷۷۳ نفر در این استان مشغول کار شده‌اند. قرار است یک همایش آموزشی پیرامون مهارت‌آموزی و کارورزی با محوریت بخش خصوصی و نهادهای غیر دولتی در مشهد برگزار شود. 

وی گفت: از محل اعتبارات تبصره ۱۶ قانون بودجه 3۹۰۰ میلیارد ریال به دستگاه‌های اجرایی حمایتی مانند کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی استان اختصاص یافت. رسولیان اظهار امیدواری کرد بتوان با همکاری دستگاه‌های اجرایی این اعتبار را در قالب طرح مثلث توسعه اقتصادی، فرهنگی برای اشتغال‌زایی مددجویان جذب کرد. وی ادامه داد: از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه نیز 2۴۲۰ میلیارد ریال به بخش کشاورزی خراسان رضوی اختصاص یافته که طرح‌هایی برای جذب این اعتبارات تعیین شده است. 

این مسئول گفت: از آنجا که تاکنون میزان پرداخت اعتبارات از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه به خراسان رضوی ناچیز بوده، این موضوع پیگیری خواهد شد تا میزان پرداختی این بخش در استان افزایش یابد. معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی افزود: از محل اعتبارات طرح اشتغال روستایی نیز تاکنون 5۶۵۰ میلیارد ریال به استان تخصیص یافته که 4۳۰۰ میلیارد ریال از کل مبلغ ابلاغ شده به استان معادل ۷۷ درصد پرداخت شده است. رسولیان اظهار کرد: خراسان رضوی متعهد شده است طی 10 روز متوسط جذب اعتبارات طرح مشاغل روستایی خود را از ۸۰ درصد بیشتر کند تا بتواند کل سهم اعتباری خود در این طرح را جذب و اشتغال بیشتری ایجاد کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید